Snart 3 år senan man skrev här

En reflektion på en gammal grej....
 
 
För några år sedan hade jag inflamation i bland annat axeln, armen och delar av ryggen vilket då även var utslitet pga arbetet. Husläkaren som jag var hos sa att det precis var si och så och att det bör vara en lång sjukskrivning med rehab och det kan ta 6-12 månader till det blir bra igen. Men då företaget jag jobbade på hade företagshälsovård (vilket givetvis står på företagets sida) så var reglerna att då gäller det som dom tycker. Efter ett par veckor så TYCKTE INTE DOM jag att hade ont längre, men jag fick mer smärtstillande och så var det bara att fortsätta att jobba. Dom gjorde magnetrötgen på mig men var ju liksom inte i skelettet som jag hade ont utan det satt enligt husläkaren i muskelfästena och det hjälper bara men rehabträning då. Jag fick alltså totalt fel behandling av företagshälsovården. Eftersom att reglerna såg ut som dom gjorde så kunde inte facket hjälpa nåt och företages fackliga representant stod även han på företagets sida för han var mer polare med ledningen... Då så jag till min chef som det var och så arbetsvägrade jag och blev "fint uppsagt, pga arbetsbrist". Det var ett ställe där jag annars hade fast anställning och trivdes mycket bra. Då blev jag arbetslös i stället och gick på a-kassa men felet var inte hjälpt, jag satt då hemma framför datorn istället och det tog ca 2 år tills axeln och armen kändes bra igen, alltså ont i 2 år utan att knappt söka nytt jobb pga det..... PS: detta var under förra regeringen. SÅ LIKA SKIT DET MED!!!
 
Detta skrev jag i en kommentar på fb, gällande f-kassan och dagens regering.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0