Operation och lite annat....

Japp, så var det ett tag sen man bloggade igen då. Denna gång har det i alla fall hänt en del så undra vad man ska börja.... Oj, världens längsta blogg?

Hm.... *funderar*

Ok, börjar väl med idag...

Operation:

Idag var jag och opererade mig. Har nåra fettknölar som ska tas bort och man får bara göra tre ingrepp per gång, eller ett stort, för att kroppen ska kunna läka bra. Idag började vi (eller kirurgen) men en stor som satt långt upp på insidan av låret, nästan vid ljumsken.

Jag tror nog att jag är imun mot bedövning. Dom gav mig nämligen hela 4st bedövningsprutor och ändå så gjorde det ont när dom höll på att skära och sy. Normalt brukar väl folk få en eller två sprutor.

Kirurgen sa att annars har dom en stor gummiklubba men då kan han inte garantera att jag vaknar igen.
Jag  frågade om dom inte kan ta bort den stora fett"knölen" på framsidan också, allstå magen. Dom sa att det vore ju nåt men det är inte riktigt deras jobb... haha

Nu till knölen... Det var ingen fettknöl. Det var nåt annat som såg ut som en liten hjärna eller nåt. Den ska skickas på analys. Men dom tror att det bara är en lymfkörtel som vuxit.
Han sa att såna behövs som skydd mot sjukdommar, som tex svininfluensan. Då sa jag att då är det väl lika bra att sätta tillbaks den igen... =)

Appropå operation så har jag nog äntligen efter ett års dataskit lyckats att operara om min dator till det normala igen. Så att den funkar som den ska och är som när den var ny. Rätt drivrutiner och allt sånt.

Skola:

Nu har jag börjat i skolan. Jag kom in på en utbildning som Försäkringsrådgivare.
Första dagarna kände jag mig himla skeptisk till det. Det verkade som att man bara jobbar typ som telefonsäljare med kass lön, vilket man förvisso också kan göra om man vill.  Tänte att är det verkligen nåt som man måste gå i skolan för att bli. Sånt kan man ju bli ändå.

Men med tiden så har det visat sig att man kan bli mycket annat och tjäna bra. Det verkar till och med ganksa nitressant.
Japp, nu är nästa livsmål att klara skolan, sen få jobb och i sin tur kunna köpa en lägenhet. Hoppas på bra lön så att jag kan köpa en lägenhet i Sundbyberg, just där jag helst vill bo.

Annars så är det himla skönt att ha nåt att gå till nu, få träffa folk och vara social om dagarna. Det är nog det som är den stora poängen med det hela. Att slippa att bara sitta hemma arbetslös, hopplös och värdelös... att slippa vara lös helt enkelt.

Så finns det ju tjejer i skolan/klassen också. Såna är det ju alltid intressant att titta på. Det finns en tjej i klassen som jag tycker är lite mer speciell än dom andra, jättesöt!! Hon faller precis in i min smak. Men, hon kanske är lite för ung för mig. Eller kanske tvärtom. Hon kanske tycker att jag är en gammal gubbe. Dessutom kanske hon inte ens är ledig. Who knows?
Jättesöt är hon i alla fall, som sagt, precis i min smak.....


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kul att du trivs i skolan och att det verkar vara trevliga (och söta) människor i klassen.

2009-09-02 @ 18:57:03
Postat av: Per Rossander

Ja det finns ju nåra söta... Och som sagt, speciellt en....

Så går ju jag där också och jag är ju söt... =)

2009-09-02 @ 20:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0