Pizza och Cola

Fyfaan, säger jag bara!!

Jag och Lasse, min inneboende kompis, var iväg och åt pizza och drack Coca Cola. Jag har inte ätit pizza eller nåt sånt senaste månaden, knappt druckit läsk heller. Tänker lite nyttigare nu, vill ju bli av med tjockmagen.

Nu var det skitäckligt att äta pizza, man känner hur himla onyttigt, flottigt och äckligt det verkligen är nu när man har vant av sig med att äta sånt onyttigt. Och Coca Colan, fyfaan så mycket socker, det var ju äckligt. Visst att man alltid har vetat om hur mycket socker det är i det men förut drack jag det jämt och då kände jag knappt sockersmaken.

Inte konstigt att man blivit tjock med tanke på hur man ätit förut. Pizza, kebab, färdigrätter och en tid drack jag 1,5 cola varje kväll.

Nu blir det andra bullar, eller nej, inte bullar. Det är också jätteonyttigt.

Hoppas jag kommer igång med att träna ordentligt nu igen, efter att ha känt mig konstig i bröstet, runt hjärtat. Var hos läkaren i fredags, gjorde EKG och sånt. Det var inget fel tyckte dom och läkaren tyckte att jag skulle träna som vanligt eller iaf lite lättare. Om det inte blir bättre så ska jag komma tillbaks om en vecka och undersöka saken bättre. Men sen i just fredags har det känts bra och jag tränade igår. Det kändes helt ok...

Så äta bra och träna bra är väl det som gäller framöver. Ok, söka jobb också. Ska kolla in en utbildning, vilket nog kan behövas så att man kanske kommer nånstans här i livet.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kämpa på! Själv har jag en stegräknare och är med i en stegtävling via jobbet. Det är ju pinsamt hur få steg jag går varje dag men det sporrar en ju att gå lite mer i alla fall.

2009-03-05 @ 19:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0