P-bot

Ja, fick en jävla parkeringsböter på hela 550 jävla spänn ikväll.

Åkte in till stan och tränade på Sats-Odenplan. Brukar träna där på helgerna. Och tänk att jag alltid ska envisas om att ta bilen dit trots att jag vet att det alltid är svårt att hitta nånstans att parkera. Men man är ju bekväm så man vill ju inte åka pendeltåg när man ändå har bil.

Åkte runt ett tag och inte hittade nånstans att stå. Tillslut såg jag en bil som stod brevid en byggplats men stängsel och grejer. Visst var det lite ute i gatan man jag ställde mig också där och tänkte att man står ju ändå inte ivägen för nån, alla kan ju köra förbi.

Så hade man en jävla lapp på 550 spänn när man kom tillbaks. På en söndagkväll dessutom. Vilka jävla iglar asså...!!
550kr är lika mycket som att träna en månad på SATS. Jag som har sagt upp mitt SATS-kort för att jag inte har råd men ändå överväger att fortsätta på SATS iaf. För bötespengarna hade jag ju hellre tränat på SATS en mån extra istället.

Sen kan jag inte fatta hur man ens orkar ha bil om man bor i stan. Inte fan orkar man leta p-plats varje gång man ska hem.
Kommer ihåg när jag bodde i Sundbyberg och fick åka till nån annan gata för att det var fullt utanför. Tyckte det var tillräckligt jobbigt. I stan kan man ju hålla på att leta i en halvtimme tills man tillslut hittar nån plats jättelångt bort. Så hur fan orkar dom?


Kommentarer
Postat av: http://Lillan78.blogg.se

DU är nog den största klanten som gått i ett par skor! När ska du börja tänka innan du gör något ? :P



Ny blogg snart eller ? Jag vill ha nåt nytt att läsa! Dina bloggar är roliga att läsa så skriv oftare!

2009-03-25 @ 08:07:27
URL: http://lillan78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0