Glass vs träning = + - 0.

Var och tränade idag, det blev 15 min på skidmaskinen (crosstrainer) och 15 min på löpbandet. Men jag löper inte, jag är väl ingen tik heller. Hehehe
Nä men jag promenerar bara än så länge, man får så himla ont i benen och fötterna annars.
Det är ju så att jag typ måste träna bort magen och då äta mindre socker och onyttigt.

Idag efter träningen så var jag och handlade mat. Så vart jag så förbannat sugen på nåt onyttigt, det brukar man bli efter man har tränat för du vill kroppen ha tillbaks blodsockret.  Men jag brukar kunna stå emot det. Det brukar räcka med en banan och sen bara bita ihop och gå förbi godishyllan i affären med raska steg och titta åt nåt annat håll.
Igår pratade min kompis **Lillan** om att hon åt glass. Så idag tänkte jag att ja, glass kanske man kan köpa.

Jag köpte ett pkt typ glasstårta, Ca 300g för 10 kr.
Sen när jag kom hem så började jag äta lite av den, eller jag fick i mig hälften medans jag skalade potatis. Så mumsigt det var, himla gott faktiskt.
Jag kände att det smakar mycket socker. Det liksom bara sockrades i munnen, så har jag aldrig känt förut, innan jag dragit ner med sockret. Förut har ju glass bara smakat glass, Cola smakat Cola och godis smakat godis. Numera smakar ju allt bara massa socker tycker jag. Man känner ianu hur himla mycket socker det är i sånt, det är nästan så att man blir äcklad.

Hur som helst så var glassen himla god. Sen läste jag hur många kallorier det är i glass. 250kcal per 100g.
Jag drog i mig ca 400kcal på ett par minuter. Ungeför lika mycket som jag tränade bort. Allstå + - 0. Satan i gatan!!!
Känns som att man aldrig kommer att få bort magen även fast man tränar.

Man behöver 30min vardagsmotion för att inte gå inte gå upp i vikt. Allstå måste jag träna minst 30min VARJE dag för jag sitter ju annars bara här. Men inte orkar man träna varje dag heller... Hur ska det gå i hop då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0