Slitjobb... flytt, internet...

Nu kan jag inte sova mer. Ska nog surfa en liten stund och sen försöka sova igen. Klockan är ju bara 4 nu. I vanliga fall så har jag inte ens somnat såhär dax. Men jag jobbade och slet som ett djur igår så jag la mig vid kl 23:30 och har sovit gott sen dess.

Tänk ett sånt jobb man gjorde igår alltså. Flyttade kartonger med kattsand (11,3kg) från helpallar till halvpallar, för hand då givetvis. Jag har gjort det förut och då låg jag död i sängen hela helgen sen. Hade ont i ryggen och axlarna i 3 dar. Tyckte att det var himla jobbigt då. Jag och en annan hjälptes åt och då lyfte vi ca 7500kg var. Då skulle vi göra 30 pallar före lunch på 3 man. Det skulle vara 30st per pall.
Igår gjorde jag 40st per pall och 31st pallar, helt ensam. Det vart 14012 kg. Allstå lyfte jag sammalagt14 ton, lika mycket ensam som vi gjorde på två man tillsamman förut. USCH och fyfan vilket jäkla jobb.
Känns bara skönt att få slippa Uniflex snart......

I övermorn ska jag skriva kontrakt på lägenheten. Hoppas man får nycklar och kan flytta in direkt, eller iaf lite tidigare. Vore himla schyst det, orkar ju inte vänta längre. Men då är det en hel vecka kvar tills mitt internet bryts här hemma och sen kan det ta 2-4 veckor för att få det flyttat. Bredbandsbolaget är ju inte så himla snabba på sånt.
Undra hur man ska lösa det under tiden. Inte orkar jag sitta utan internet i flera veckor heller. Hoppas man kan "sno" från nån granne eller nåt, i så fall måste jag köpa trådlöst nätverkskort. För att inte köpa det i onödan så måste Lasse kolla upp det med sin Laptop, om det finns nät. Men den har kraschat pga överhettning. Det finns luftspray som man kan blåsa bort damm med så att den funkar igen. Men Lasse har inte råd att köpa sånt nu och sen måste han också installera om den för att få den att funka. Snacka om krångel och bök....
Kanske man kan skaffa tillfälligt mobilt intenet istället. Ska nog försöka kolla upp det....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sover du?

2009-01-25 @ 13:10:04
Postat av: http://Lillan78.blogg.se

Jag får väl gratulera till att du kommer att slippa uniflex från och med efter imorgon. :)



Och får även gratulera till att du fått din första egna lgh och blir sambo på kuppen med Lasse. Kul för dig! Hoppas verkligen att ni kommer att trivas ihop. :)

2009-01-26 @ 09:21:31
URL: http://lillan78.blogg.se/
Postat av: Snömannen

Tjohohohooo... Är kryssningen klar snart?

2009-01-31 @ 12:34:51
URL: http://www.whitehouse.gov
Postat av: Tumbamonster

Träffade snömannen idag!

2009-02-03 @ 18:58:19
URL: http://www.lillyallen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0