Riktig kärlek...Lör 20 sep 2008 17:13

Om man blir riktigt kär så spelar absolut ingenting någon roll. Verken utseendet, hur den är eller om den är rik eller popis ovs. Det är riktig kärlek det! Man bara blir kär och det är inget man kan rå över för det är känslorna som styr. Det är den kärleken som jag vill möta, igen.
 
Att vara kär på riktigt och inte bara tycka om nån och nöja sig med den för att den är "ok" eller "duger väl". Är man kär på riktigt och älskar nån så kan man inte bara säga det ena dagen och andra dagen blir ihop med nån annan och säga att man är kär i den istället. Gör man så är man bara falsk, man är inte kär, man är riktigt falsk. Det är nåt annat man är ute efter då, barn, gifta sig, hus, "lyckliga Svenssonlivet" osv... Man har träffat sådana förr och med facit i hand så var det inte riktig kärlek, det vara bara riktig falskhet. Allt för många verkar inte veta vad kärlek och att älska någon innebär...

Det är den riktiga kärleken man vill träffa ju, det vill iaf jag. Så jag väntar väl vidare och hoppas att man möter den nån vacker dag....


Kommentarer
Postat av: Elin

Men visst kan man vara kär utan att vara falsk? Jag tex, jag kan skifta mellan olika karlar väldigt ofta, men det ärju för att jag inser att han och jag inte kommer ha någon framtid tillsammans, så därför avslutar jag det jag har och går istället över till någon annan. Jag har lätt för att falla för människor, både som vänner och mer än så. Men även om jag byter ofta har jag ändå gett det hela en chans och avslutar det på ett ärligt sätt. Så jag håller inte riktigt med om att man är falsk... Ha en fortsatt trevlig kväll:)

~Elin

2009-01-18 @ 21:50:11
URL: http://elinwahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0