Potatis och purjolöksoppa

Ikväll gjorde jag potatis och purjolöksoppa. Jag har aldrig gjort soppa förut, tycker att soppa inte är nåt man blir mätt på.
För nåra dar sen åt jag det hos syrran och det var helt ok och ganska mättande. Idag tänkte jag på det eftersom jag hade massa potatis att göra av med.
Så jag åkte och handlade det som behövdes, trodde jag. Sen när jag kom hem läste jag resept på nätet hur man skulle göra. Fanns visst mer grejer man kan ha i än det jag köpte. Det är visst en bra uppfinning med resept på nätet. Bara att googla så hittar man det man behöver. Nu är det fan dax för mig att lära mig laga vettig mat, nu har jag ju ändå eget kök att stå i, ugn och sånt som inte hade förut.

Hur blev soppan då?

Jag tänkte att hur jag än gör som blir det väl ändå bara soppa av det hela.. =) Men jag vettefan om det ens vart det.

Hade nog i lite för mycket potatis så det vart inte direkt soppa, det vart bara som en fast potatismos vilket vart himla tråkigt att äta. Men smaken var bra så med lite mindre potatis i nästa gång så kanske det blir bra.

Kan ju säga att eftersom jag nog aldrig förr har skurit purjolök så hade jag lite problem med att fatta vilken del av den jag skulle använda, det gröna eller stammen. Var tvungen att fråga folk på nätet men ävan där var svaren kluvna. Alla sa olika: stammen, det gröna, hela... Allt smakar ändå lika.

Jag skulle nog iaf vinna Sveriges värsta kock.... =)

Oj, tänkte bara skriva en kort blogg. Men så mycket det ändå blev bara för lite soppa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0