Blir nog ingen bloggmaster av mig.....

Nä, jag blir nog inte det... Skriver ju inte så ofta. Kommer liksom inte på nåt att skriva om, så himla intressant är ju inte mitt liv...

För att uppdatera lite kan jag börja med att säga att jag gjorde potatis och purjolöksoppa igen och det vart mycket mer lyckat den gången....

Nu har jag bott här i snart 3 veckor, tänk så fort tiden går när man har kul... nä, kul har jag inte dirket haft..
Har varit sjuk och efter det har jag känt mig himla konstig. Konstig i hjärtat och vinglig i kroppen, yr osv i flera dagar.
Jag var ganska orolig ett tag och tänkte att jag måste nog till läkaren. Men jag är sån som inte gillar att gå till läkaren och tror att allt går över av sig själv. Men hallå, jag bor ju precis vid en vårdmottagning så det är ju bara att gå dit.
Jag gjorde ett dumt ålderstest på nätet (som visst kostade 249kr). Det var ju säkert värt 249kr att veta att enligt det ska jag bli 76,5 år gammal. Ja då ska jag ju bli det så då kan jag ju inte dö i hjärtinfarkt nu... =)

Men nu känns det iaf mycket bättre och ganska normalt igen.
Hurra..!! jag vill ju träna igen så jag har nåt att göra istället för att bara sitta här och ruttna..

JAG BEHÖVER MÖBLER....., speciellt till vardagsrummet som är helt tomt. Kan ju vara bra att ha möbler där och möjligtvis en tv också så att folk kan komma och hälsa på nångång utan att behöva sitta på golvet.
Om det nu kommer att komma nån enda hit bort, det vill säga. Det lär ju inte hända allt för ofta.

Jag är urfattig nu och har tänkt att snart får jag slutlön från jobbet och då kan jag ju köpa möbler och sånt.
Men icke, sa Nicke... Slutlönen blir inte alls lika bra som jag hade tänkt mig. Jag sket ju praktiskt taget i att svara den sista månaden när jobbet ringde för jag orkade inte med de jobb som dom hade. Känns ju inge vidare heller att slita arslet av sig när man ändå blivit uppsagd. Jag brukar ha hög arbetsmoral men nån motta får det väl fan vara.
Vem fan orkar bära omkring på 14 ton lådor med kattsand varje dag?
Så nej, det blir ingen höjdarlön plus att jag har tänkt att betala tillbaks endel på min kredit. Har ju levt på krediten i nästan två månader nu... blir ju en fin skuld där som kommer att ta 100 år att betala tillbaks. =( =(
Fan, man kanske borde bli ekonom eller nåt sånt... ha ha ha ha ha ha ha ha

Men men.... det ordnar sig nog. Har ju överlevt i 30 år hittills så.... 76,5 år sa vi ju.....

Usch, måste ta mig i kragen och söka massa jobb också... BLÄÄÄ!!

"Arbetsförnedringen" och "ap-kassan" är ju direkt inte roliga... Jävla myndigheter!!!!!

För det första så får man tydligen inte ens en egen handläggare på AF längre. Man ska ta kölapp och prata med den som sitter där. Kul, ska man snacka men ny person varje gång då eller? Personlig service, HALLÅ???!!!
För det andra så har jag fått brev från a-kassan att dom vill ha in papper som jag redan har skickat. Tex mitt arbetsgivarintyg (orginalet). Undra varför posten alltid ska försvinna just till dom. Inte första gången liksom. *morrrr*

Det vore kul om nån har ett jobb och/eller lite möbler att skänka bort till en stackars liten... ;)


Ps: Om man inte bloggar så ofta så kan man ju skriva mycket på en och samma gång istället.... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0