Höstdepression, Thailand igen då...

Fick en viss påminnelse av syrran att det var längesen jag skrev här. Ja, det var det ju men tycker att det aldrig finns nåt speciellt att skriva om. Det händer ju inte så fruktansvärt mycket i mitt liv.

Jag har de senaste veckorna haft en djup höstdepression då jag bland annat sovit väldigt dåligt, känt mig himla orklös, mått dåligt var och varannan dag osv... I år slog nog höstdepressionen till hårdare än vanligt tror jag. Men nu känner jag mig bättre igen men är så enormt uttråkad och rastlös.

Skolan är ju bara ett par gånger i veckan så alla dar där emellan händer det ingeting. Jag står inte ut med att tänka på att ha 3 veckors jullov utan att ha nåt att göra. Är himla less på att i stort sett bara sitta här framför Facebook. Dessutom står jag inte ut med detta mörker, jag kräver sol och värme.

Så vad har jag gjort för dumt nu då? Jo, jag har köpt en resa till Thailand igen. Flygstol till Phuket, för 3:e gången. Inget avbeställningsskydd så nu finns det ingen återvändå heller, det är bara att åka eller förlora 4500kr...

Hur har jag råd?? Nä, det har egentligen verkligen inte!! 
Denna resa kommer nog att kosta mer än den smakar. Men man lever ju bara en gång och jag känner inte att jag lever genom att sitta här hemma utan att ha nåt att göra, mår ju mest bara dåligt av det. Så bästa medicinen = en skön solresa...

Jag har varit i Phuket 2 gånger så nu har jag sett det. Det blir inget nytt. Hade gärna åkt till norra Thailand/ Bangkok, Pattaya, Koh Chang och sett det men hittade ingen billig resa dit.
Har istället planer på att åka från Phuket till Koh Samui och Koh Pangan så blir det något nytt iaf.

Problemet är att han som jag tänkt åka med nog inte kommer att kunna följa med och jag har redan köpt min biljett. Det kan bli rätt trist att resa och vara ensam, men är man Per så är man.... no problem!! =)

Åker Sön 13/12 och kommer hem Mån 28/12. Alltså slipper jag julen här.. yes!! Blir nog skönt med julafton i + 30 C istället. Men undra var man gör ensam på julafton i Thailand. Snögubbar kanske? 

Men jag vill inte åka nästa Söndag, jag vill åka nu!!!

Har endel att plugga nu också, vilket jag inte ens börjat med. Så nu känner jag lite ångest över det också. Dax att börja snart, 2 st tentor nästa vecka...


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Skönt med en liten solresa så här i höstrusket. Vem ska du åka med?

2009-12-04 @ 20:32:01
Postat av: Per Rossander

ja det hoppas jag verkligen. Jag vet sedan tidigare att det behövs så här i mörkret. Även fast ekonomin inte tillåter det. Jag borde lärt mig nåt av att titta på Lyxfällan. Men det får det vara värt. Jag åker med Jari...

2009-12-04 @ 22:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0